Voda, aneb skvělý pomocník při hubnutí

17. listopadu 2011 v 16:53 | Fat Lady* |  Tips and tricks

Dodržování zásad pravidelné a racionální stravy představuje základ štíhlé linie. Málokdo ovšem ví, že tajemstvím úspěchu při shazování přebytečných kilogramů je kromě vyvážené stravy i dostatečný a správný příjem tekutin.

Jsou-li pečlivě dodržovány stravovací zásady a přesto tato opatření nenesou kýžené ovoce, pak může být právě nedostatečný či špatný pitný režim kamenem úrazu celého našeho snažení. Bez vody nejen že nezhubneme, ale budeme navíc unavení, podráždění a překvapivě stále hladoví. Nepodceňujte proto význam vody a začněte pít pro své zdraví!

Proč je voda při hubnutí tak důležitá?

Možná vás to překvapí, ale již jedna či dvě sklenice (200 - 400 ml) dokážou zaplnit žaludek a člověka rychleji zasytit. Navíc, dostatečný a pravidelný příjem tekutin, například nízkomineralizovaných pramenitých vod Rajec, prokazatelně podporuje látkovou výměnu a zvyšuje energetický výdej až o 30 %. Už deset minut po konzumaci půl litru tekutin musí organismus začít pracovat na "vyšší obrátky". Pokud denně vypijeme minimálně litr a půl neochucené vody, spálíme tímto způsobem v průměru 200 kJ. Takto může být naše tělo za rok lehčí až o dva a půl kilogramu!

Hlad nebo žízeň?

Pocit hladu, který často trápí každého z nás, může být paradoxně vyvolán dehydratací organismu. Při ztrátě vody na úrovni asi 1 % tělesné hmotnosti vyšle naše tělo signál - pocítíme žízeň. Častokrát ho však mylně považujeme právě za hlad, přičemž je velmi pravděpodobné, že naše tělo namísto "něčeho malého" pouze potřebuje doplnit vhodnou tekutinu (takovou jsou například nízkomineralizované pramenité vody Rajec, které svou kvalitou a složením odpovídají zásadám správného pitného režimu vhodného na každý den). Čekat na tento "alarm" se však nedoporučuje. Žízeň patří mezi poslední varovné signály našeho těla a při správném pitném režimu by se vůbec neměla dostavit.

Receptem proti dehydrataci může být rozvržení denního příjmu tekutin do pravidelných dávek, přičemž větší část by měla být soustředěna do dopoledních hodin. Pro zaneprázdněné a zapomnětlivce se často osvědčuje jednoduchá pomůcka: položit si 1,5 litrovou láhev na pracovní stůl nebo na jakékoli viditelné místo. Pokud v době oběda nebude láhev poloprázdná, je nutné svůj pitný režim zintenzivnit.

Voda nad zlato

MRG. Eduard Polakovič z centra zdraví a výživy ONLIFE říká: "Pokud přijímáte dostatečné množství vody, napomáháte správnému fungování svých ledvin, které regulují bilanci vody v organismu a také zajišťují dobrou výkonnost ostatních orgánů. Voda díky své hustotě energie vytváří objem bez energetické hodnoty, čímž přispívá i k rychlému zasycení organismu. Proto doporučuji dodržovat správný pitný režim, který spolu s vhodnou stravou (ovocem a zeleninou s vysokým podílem vody) navíc vede k redukci tělesné hmotnosti " dodává odborník na sport a zdravý životní styl.

Šikovná rada na závěr

Zkuste si každé ráno hned po probuzení dopřát sklenici vody nalačno. Uvidíte, že si na tento rituál velice rychle zvyknete a zároveň tak dokonale "nastartujete" svůj metabolismus!

Tento skvělý článek jsem našla na www.fitnesstv.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 °°Korpulentní Sea°° °°Korpulentní Sea°° | Web | 17. listopadu 2011 v 16:55 | Reagovat

kdybych mohla, tak bych nejedla vůbec... no to doufám

2 ☮ Lady_Appaloosa ☮ ☮ Lady_Appaloosa ☮ | Web | 17. listopadu 2011 v 19:35 | Reagovat

ano ano,voda je nejlepší,když mám hlad a už nic nechci tak se napiju a po půl skleničce je hlad na dvě hodinky pryč :)) je tofakticky skvělý pomocník

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama